Rafik Schami

Kako se je pogumni očka nehal bati tujcev

Deklica živi sama z očetom, ki je pameten, močan, zabaven in sploh, ampak popoln vendarle ni …

najboljsi-ocka-na-svetu

Kot je uganiti že iz naslova, imamo opravka s slikanico, ki se spopada z rasnimi nasprotji, oziroma s ksenofobijo, če smo bolj natančni. Takšnih ‘poučnih’ vsebin me je vedno malo strah, saj so običajno izpeljane zgolj z mislijo na sporočilo, sama zgodba pa je zanemarjena.

Glede na številne nagrade, s katerimi je ovenčan avtor, vsaj po spremnem besedilu sodeč, sem vendarle pričakoval vsaj soliden izdelek. In res knjiga Kako se je pogumni očka nehal bati tujcev ponudi več od le vzgojnega žuganja s prstom.

Všeč mi je skoraj stripovski pristop s številnimi majcenimi ilustracijami, ki so me na trenutke spomnile na Svena Nordqvista.

Všeč mi je preprost in učinkovit humor pripovedovalke.

Všeč mi je tudi dodelano ozadje zgodbe, ki za sam potek sicer ni bistveno, a pripovedi daje nekaj globine, kot je v sliaknicah nismo vajeni, a je še kako dobrodošla.

Zelo mi je všeč, kako deklica s pretiravanjem sproži niz novih pretiravanj, kar ustvari napetost.

Ni pa mi všeč zaključek, saj ta izpade nedodelan in pravega razloga za zmago nad strahom pred tujci ne izvemo. Namesto pričakovanega vrhunca pripoved mlačno izzveni in sporočilo ni niti približno tako učinkovito, kot bi bilo, če bi se zares nekaj zgodilo.

Prav tako me zmoti očitna nelogičnost v zgodbi, saj je iz prvega dela pripovedi jasno, da se svet očka vrti okrog deklice, v nadaljevanju pa je vseeno presenečen, da se njegova hči druži s priseljenko.

Tako da – od slikanice sem pričakoval več. Upam, da bom boljše sreče kdaj drugič.

 

About Slikanice in knjige za otroke

Rad berem, rad razmišljam, rad delim.
This entry was posted in Vse slikanice and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

